Prelegenci

Podczas prelekcji zaproszeni goście opowiedzą o praktycznych aspektach pracy, podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniami

  • Patryk Hardziej

    Patryk Hardziej

    Hardziej Studio

    Ilustrator, projektant grafik oraz researcher. Wykładowca ASP w Gdańsku oraz założyciel kursów pod patronatem Karola Śliwki „Sztuka Projektowania” oraz pomysłodawca i kurator II Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych.

    Patryk, na podstawie historii polskiej grafiki i własnych doświadczeń postara się odpowiedzieć na pytanie, czy istnieje coś takiego, jak idealne logo i jak do tego ideału dążyć.

  • Bartosz Kosowski

    Bartosz Kosowski

    Blackbird Studio

    Zajmuje się plakatem filmowym, ilustracją prasową oraz portretem. Zdobywca trzech złotych medali przyznawanych przez amerykańskie stowarzyszenia ilustratorów. Współpracował między innymi z Apple, Canal +, Legendary Pictures, Orange, The New Yorker, The Economist, Politico i The Hollywood Reporter.

    Bartek podpowie, jak ilustrator może zdobywać nowych klientów w dobie Internetu. Doradzi też co zrobić, aby współpraca z nimi trwała jak najdłużej.

  • Grzegorz Róg

    Grzegorz Róg

    eduweb.pl

    Projektant, trener i twórca szeregu internetowych projektów. Prowadzi serwis eduweb.pl oraz kilka startupów, w tym learnux.io. Jest autorem szkoleń wideo, wykładowcą z zakresu zagadnień skoncentrowanych wokół projektowania, grafiki, UI/UX. Prowadzi projekty edukacyjne dla Adobe, Microsoft, Wacom oraz uczelni wyższych.

    Grzegorz przedstawi szereg praktycznych rozwiązań i technik z pogranicza UX i UI, które usprawniają działanie i zwiększają skuteczność stron internetowych.

  • Mateusz Machalski

    Mateusz Machalski

    machalski.wtf

    Studia na Wydziale Grafiki ASP w Warszawie (2009–2014) ukończone z wyróżnieniem Rektorskim. Pięciokrotny Stypendysta Ministra Kultury. Laureat stypendium “Młoda Polska”. Członek rady programowej Międzynarodowego Biennale Plakatu. Członek zarządu Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej. Laureat nagrody The best of Design 2018 – Klubu Twórców Reklamy.

    Mateusz doradzi czym jest dobry font, jak go rozpoznać, a których lepiej unikać. Podpowie też jak rozpocząć tworzenie własnych krojów.

  • Gosia Herba

    Gosia Herba

    herba.

    Ilustratorka i historyczka sztuki. Zajmuje się ilustracją prasową i książkową. Współpracowała między innymi z The Washington Post, Monocle, Vanity Fair, Penguin Random House, Nature, Quartz, Wetransfer i The Oprah Magazine. 

    Gosia podczas swojej prelekcji opowie o tym jak wygląda proces projektowania ilustracji do książek i na potrzeby prasy. Zdradzi, gdzie szukać inspiracji i jak zrobić dobry research.

  • Aleksander Sucheta

    Aleksander Sucheta

    Netguru

    Aleksander jest typową wagą. Praca jest jego pasją, w której odnajduje balans. Chociaż jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych uważa, że to technologia ma największy wpływ na rozwój ludzkości. Udało mu się to pogodzić w roli Product Designera, gdzie może w realny sposób wpłynąć na ten rozwój.

    Aleksander podzieli się doświadczeniami związanymi z budowaniem interfejsów cyfrowych produktów. Szczególny nacisk położy na mikrointerakcje.

  • Daniel Naborowski

    Daniel Naborowski

    TOFU Studio

    Współwłaściciel TOFU Studio – multidyscyplinarnego studio projektowego z Gdańska specjalizującego się w grafice użytkowej oraz rozwiązaniach z obszaru motion graphics. TOFU Studio jest laureatem tegorocznej Nagrody za Promocję Kultury Miasta Gdańska im. Marcina Opitza oraz kilkudziesięciu innych konkursów w Polsce i na świecie.

    Daniel i Adam opowiedzą o tym, czy warto i w jaki sposób wykorzystać projekty poboczne w autopromocji własnego studia.

  • Adam Chyliński

    Adam Chyliński

    TOFU Studio

    Współwłaściciel TOFU Studio – multidyscyplinarnego studio projektowego z Gdańska specjalizującego się w grafice użytkowej oraz rozwiązaniach z obszaru motion graphics. Na swoim koncie mają m. in. nagrodę RED DOT Communication Design Award nazywaną często "Oscarem Designu".

    Daniel i Adam opowiedzą o tym, czy warto i w jaki sposób wykorzystać projekty poboczne w autopromocji własnego studia.

  • Ewelina Gąska

    Ewelina Gąska

    ewelinagaska.com

    Ilustratorka, projektantka graficzna. Ma za sobą wiele wygranych konkursów graficznych, m. in. srebro i nominację w konkursie Klubu Twórców Reklamy KTR. Jej prace publikowane są w polskich i zagranicznych magazynach o designie.

    Od 2016 roku pracuje dla jednej z największych agencji reklamowych na świecie Saatchi&Saatchi IS jako Senior Designer.

    Ewelina, w oparciu o swoje prace, przybliży proces generowania pomysłów w tworzeniu identyfikacji wizualnej.

  • Zuzanna Furmaniak

    Zuzanna Furmaniak

    zuzannapx.com

    Freelancerka z Gdańska, studentka tamtejszej Akademii Sztuk Pięknych. Kilka lat temu z technik tradycyjnych przeszła na digital painting i tworzy w kontekście ilustracji. Dąży do spopularyzowania malarstwa cyfrowego w środowisku uczelni artystycznych. W czasie wolnym lubi przysiąść do RPG’a i dobrej gry typu graphic adventure.

    Zuza przedstawi kilka rad dla każdego, kto dopiero zaczyna swoją przygodę z digital paintingiem lub już jest w temacie i chciałby poprawić swoją technikę.

  • Natalia Bienias

    Natalia Bienias

    Mobee Dick

    Architekt informacji w Mobee Dick, projektantka skupiona wokół produktów cyfrowych, wykładowczyni na studiach UX Design, na SWPS. W wolnym czasie prowadzi kanał na YouTube by Zebza. Zakochana w typografii i psychologii.

    Natalia opowie o roli psychologii w naszej projektowej pracy. Pokaże jakie pułapki na nas czyhają - zarówno jako odbiorców, jak i twórców produktów.

  • Tomasz Maciąg

    Tomasz Maciąg

    Fuse Collective

    Partner zarządzający agencji brandingowej Fuse Collective. Strateg, researcher, projektant UX. Dba o to, żeby współpraca przynosiła klientom jak największą wartość. Po godzinach tworzy bloga Creative Sparks, dzieląc się doświadczeniami z prowadzenia biznesu kreatywnego.

    Tomasz opowie o zmianie podejścia oraz poprawie efektywności sprzedaży usług kreatywnych. Przedstawi jak wygląda pierwszy kontakt, poznawanie potrzeb oraz zdobywanie budżetu klienta.

  • Mateusz Białek

    Mateusz Białek

    mateuszbialek.com

    Specjalizuje się w projektowaniu opakowań oraz identyfikacji wizualnych. W studiach brandingowych pracował dla takich marek jak: Biedronka, Danone, Bakoma czy Sante. Oprócz działalności komercyjnej współprowadzi zajęcia z Projektowania Opakowań na Akademii Sztuki w Szczecinie.

    Mateusz zdradzi kilka technik usprawniających generowanie pomysłów oraz pokaże jak wykorzystuje moodboardy oraz szkice w procesie projektowania opakowania.

Prowadzący warsztaty

Praktyczne ćwiczenia pod okiem ekspertów pomogą uczestnikom lepiej zrozumieć nurtujące ich kwestie

  • Adam Łapko

    Adam Łapko

    Adam Lapko Ilustrator

    Pracuje jako ilustrator i graphic designer. Zajmuje się rysunkiem (cyfrowym i tradycyjnym), malarstwem, projektowaniem identyfikacji wizualnej. Jego ulubionym zajęciem jest projektowanie postaci. Pracował dla takich marek jak Żywiec, ING, Hasbro.

    Adam przedstawi podstawy digital paintingu, doradzi wybór sprzętu (obalając jednocześnie kilka mitów), pokaże kilka przydatnych technik i tricków.

  • Magdalena Miernik

    Magdalena Miernik

    Lookreatywni

    Prawnik, trener i szkoleniowiec. Zajmuje się przede wszystkim prawem autorskim, prawem własności przemysłowej oraz prawem nowych technologii. Założycielka serwisu i firmy prawniczej Lookreatywni.pl Law for Creatives, świadczącej wsparcie prawno-biznesowe dla branży kreatywnej.

    Na warsztatach na temat prawnej ochrony marki dowiecie się czym są znaki towarowe z prawnego punktu widzenia oraz jak je chronić.

  • Bartłomiej Tabaczyk

    Bartłomiej Tabaczyk

    Piro

    Z wykształcenia architekt, zawodowo jednak zajmuje się grafiką, w obszarze której skupia się głównie na projektowaniu identyfikacji wizualnych, jak również letteringu oraz kaligrafii. Prywatnie artysta streetartu charakteryzującego się połączeniem kaligrafii, graffiti i geometrii. Współpracował między innymi z Elade Co., MTV Polska, GorillaType oraz Fundacją Sztuka Kaligrafii.

    Podczas warsztatów nauczycie się posługiwać piórem i pędzlem, w kontekście pisma gotyckiego oraz brush letteringu. Dodatkowo zgłębicie tajniki tych dwóch stylów pisma odręcznego.

  • Michał Mazur

    Michał Mazur

    EL Passion

    Projektant UX obecnie pracujący nad produktami cyfrowymi w EL Passion. Najbogatsze doświadczenia nabył w ciągu 3 lat spędzonych w Londynie, pracując dla agencji UX Pomegranate oraz dla marki Kurt Geiger. Pasjonat projektowania skoncentrowanego na użytkowniku, autor kursu online „Kariera w UX”.

    Michał pomoże zrozumieć podstawowe zasady użyteczności interfejsów i często popełniane błędy przy ich projektowaniu. Dowiesz się również jak upewnić się, że to, co zaprojektujesz jest intuicyjne dla użytkowników, a nie tylko dla Ciebie.

  • Tomasz Żmuda

    Tomasz Żmuda

    High Noon Studio

    Projektuje produkty i usługi, obecnie odpowiada za użyteczność i jakość interfejsów w Diabdisie. Jednocześnie prowadzi działalność, gdzie mierzy się z walidacją idei biznesowych na wolnym rynku - począwszy od wizerunkowych stron www, poprzez e-commerce, na start-upowych MVP kończąc.

    Suma doświadczeń produktowca (Tomek Żmuda) i marketingowca (Kuba Burek) pozwoli przekrojowo przepracować kluczowe zagadnienia idei biznesowej, zbudować architekturę usług i zdefiniować wyzwania.

  • Dominik Trojanowski

    Dominik Trojanowski

    EIZO Polska

    Jest szefem działu obrazowania w firmie Alstor, będącej dystrybutorem produktów marki EIZO i Wacom. W ramach swej pracy, świadcząc wsparcie techniczne uzyskał szeroką wiedzę i doświadczenie w zakresie monitorów graficznych i ich działania w systemach zarządzania kolorem.

    Dominik przedstawi główne cechy monitorów do zastosowań graficznych, opowie czym się różni kalibracja programowa od sprzętowej, a na koniec zaprezentuje proces kalibracji na żywo. Zainteresowane osoby będą mogły liczyć na jego pomoc w wyborze odpowiedniego sprzętu.

  • Piotr Wicher

    Piotr Wicher

    DOT Partners

    Product Director w DOT Partners, firmie zajmującej się projektowaniem skutecznej komunikacji sprzedażowej w oparciu o autorską metodę Performance Web Design. Od 10 lat projektujący design użytkowy na potrzeby kampanii marketingowych, dla wielu polskich i zagranicznych firm.

    Piotr przedstawi podstawy projektowania skutecznej reklamy internetowej, od displaya, przez social media, do mailingów, by Wasze projekty były nie tylko lepsze, ale przede wszystkim konwertowały.

  • Robert Jarzębiński

    Robert Jarzębiński

    IT Media

    Uznany wykładowca, od ponad 17 lat prowadzi szkolenia, w kraju i za granicą. Specjalizuje się w zakresie DTP, w szczególności przy użyciu aplikacji Adobe i QuarkXPress, grafice komputerowej (Adobe Photoshop i Illustrator) oraz składzie wielostronicowym pod urządzenia mobilne.

    W trakcie warsztatu Robert pokaże praktyczne przykłady zarządzania dużą ilością fontów w systemach operacyjnych i aplikacjach.