Prelegenci

Na scenie gościmy doświadczonych projektantów, ilustratorów i osoby związane z branżą kreatywną.

Emilia Dziubak
Emilia Dziubak

Emilia opowie o procesie powstawania postaci w książkach dla dzieci. Pokaże, w jaki sposób identyfikować się z tworzonymi przez siebie bohaterami i jak sprawić, aby potrafił to zrobić odbiorca.

Autorka i ilustratorka książek dla dzieci. Współpracuje z autorami i wydawnictwami w na całym świecie. Laureatka wielu nagród w Polsce, jak i za granicą. Wyróżniona m.in. wpisem do katalogu Białych Kruków „White Ravens 2014” za ilustracje do książki „Proszę mnie przytulić” oraz „The Outstanding International Books (OIB) 2019” USSBY za tytuł „The house of lost and found”.

Jacek Walesiak
Jacek Walesiak

Jacek opowie o tworzeniu koncepcji kreatywnych. Gdzie szukać inspiracji? Jak opowiadać o swoich ideach tak, żeby ktoś się w nich zakochał. Jak nie tworzyć generycznych pomysłów – a dlaczego czasem warto je tworzyć? Czy trzymanie się jednego stylu to dobra droga, czy pułapka?

Artysta wizualny, projektant graficzny. W latach 2011-2022 współtwórca studia UVMW. Od 2022 roku partner oraz creative director w Mamastudio. Zawodowo zajmuje się projektowaniem graficznym, tworzy — systemy identyfikacji wizualnej, plakaty, znaki graficzne, okładki płyt. Juror w najważniejszych konkursach projektowych w Polsce.

Mateusz Machalski
Mateusz Machalski

Mateusz podczas swojej prelekcji opowie o półświadomym budowaniu swojej marki osobistej, która zaowocowała wieloma ciekawymi projektami i współpracami. Będzie to historia zarówno jasnych, jak i ciemnych stron pracy na własnych zasadach jako niezależny projektant.

Wielokrotnie nagradzany: projektant, artysta wizualny, autor książek, badacz, kurator wystaw oraz wykładowca, którego zainteresowania od zawsze związane są z literą, formą, kolorem oraz researchem. Od początku kariery działa jako niezależny projektant, pracując dla dużych i małych firm.

Lena Mitkowa
Lena Mitkowa

Lena opowie o tym, czym jest strategia i pozycjonowanie marki oraz czy naprawdę jej potrzebujemy (i do czego). Odpowie na pytania, na ile strategię można nagiąć oraz jak bardzo zarzyna ona design. Zdradzi także stawki rynkowe i realne koszty strategii (albo jej braku).

Strateżka, facylitatorka, współwłaścicielka Leniva Studio, członkini zarządu IBRA Instytut Brandingowy. Od 2009 roku wraz z zespołem opracowała ponad 150 identyfikacji wizualnych – zawsze poprzedzonych wdrożeniem strategii (w mniejszej lub większej skali). Współpracuje z klientami korporacyjnymi, instytucjonalnymi, ale także lokalnymi brandami.

Kuba Rutkowski
Kuba Rutkowski

„Make logo bigger again.” O przezabawnych feedbackach, fakapach we wdrożeniu, bolączkach pracy z klientem, o syndromie deadline'u i stresie podczas prezentacji, o decyzyjności, a raczej jej braku.

Brand designer znany także jako Enzo. Głównie samouk, ale trochę wykształcenia zdobył w Danii na kierunku Communication Design. Od lat prowadzi studio Kommunikat, które zaprojektowało setki znaków i dziesiątki systemów. Członek zarządu Instytutu brandingowego IBRA oraz współautor „Przewodnika Brandingowego”.

Emil Tybura
Emil Tybura

Esej o ewolucji z grafika w komputerowca. Emil opowie o rozwoju kariery w web designie, o tym jak zamiast szotów na Dribble’a stawiać funkcjonalne produkty no-code, ale też o tym czy GPT wygeneruje nam bezrobocie.

Dzieciak od internetu, zamierzchły deweloper forów na phpBB by przemo i layoutów serwerów SA:MP. Obecnie UI/UX designer, no-code developer i wykładowca. Miłośnik projektowania, sztuk wizualnych, bezkompromisowych rozwiązań, muzyki i brutalizmu. W toniku odpowiedzialny za projekty i wdrożenia produktów dla early-stage startupów.

Tomasz Maciąg
Tomasz Maciąg

Tomasz pokaże case study z głębokiej przebudowy procesu rebrandingu dla bardziej złożonych projektów. Opowie o wyzwaniach i doświadczeniach z drogi w kierunku mocno strategicznego i powtarzalnego podejścia.

Od 15 lat związany z branżą kreatywną. Współtwórca i partner zarządzający agencji brandingowej Fuse Collective. Odpowiada za obszar strategii oraz user experience. Pomaga firmom lepiej zrozumieć problemy z wizerunkiem oraz znaleźć ścieżkę do ich rozwiązania. Po godzinach prowadzi bloga i newsletter Creative Sparks.

Magdalena Miernik
Magdalena Miernik

Magda opowie o tym, na co zwrócić uwagę projektując logo, które będzie można zarejestrować jako znak towarowy. Opowie o najczęstszych problemach projektantów w tym zakresie i najlepszych ich rozwiązaniach.

Adwokatka specjalizująca się w świadczeniu pomocy prawnej z zakresu prawa własności intelektualnej. Ekspertka w programach doradztwa prawno-biznesowego dla startupów i przedsiębiorców. Prelegentka konferencji branżowych. Promotorka wiedzy na temat prawa własności intelektualnej.

Bożena Cichecka
Bożena Cichecka

Bożena opowie jak jej obraz stał się art brandingiem i o tym, że jeśli sztuka nie jest sprowadzana do roli dekoracji, to może otoczyć markę abstrakcyjnymi, emocjonalnymi i intelektualnymi wartościami.

Zajmuje się projektowaniem graficznym (tworzeniem znaków graficznych, systemów identyfikacji wizualnych, projektowaniem książek) i malarstwem. Prowadzi warsztaty strategiczno-brandingowe i szkolenia. Założycielka Kreska Studio (1996). Członkini zarządu STGU i zespołu konkursowego STGU – odpowiedzialna za organizację i koordynację konkursów. Członkini jury w konkursach projektowych.

Beata Kurek
Beata Kurek

Beata opowie o tym, kim są i jak pracują najlepsi polscy projektanci liternictwa, oraz jakie ich praktyki możemy przełożyć na własną pracę. Prelekcja jest efektem researchu przeprowadzonego w ramach pracy doktorskiej. I co najważniejsze - nie analizuje liternictwa będącego jedynie koncepcją, tworzonego for fun, na insta, ale to, które istnieje w realnym projekcie, odpowiada briefów i konkretnym komunikatom.

Art director, wykładowczyni i projektantka specjalizująca się w projektowaniu dedykowanego liternictwa. Jako LoveLetters prowadzi warsztaty związane z liternictwem i kaligrafią. Jurorka krajowych i międzynarodowych konkursów projektowych.

Marta Potempa
Marta Potempa

Marta podzieli się swoją perspektywą na projektowanie graficzne dla branży kryptowalut. Skupi się na strategiach wizualnych, które budują zaufanie i lojalność użytkowników. Podzieli się sposobami, jak zaangażować odbiorców w świecie blockchain, jednocześnie przyciągając wzrok inwestorów i entuzjastów.

Młoda projektantka graficzna, entuzjastka nowych technologii. Od prawie 3 lat z pasją tworzy projekty pod skrzydłami agencji marketingowej We Make It, które łączą technologię blockchain z estetyką. Zdobytą wiedzę praktycznie wykorzystuje w projektach dla startupów kryptowalutowych.

Adam Lapko
Adam Lapko

Adam podzieli się poradami na temat tego, jak odfiltrować współprace, które nie będą dla nas korzystne. Wykona szybki przegląd i analizę najbardziej toksycznych maili z jego kilkunastoletniej kariery jako ilustratora.

Ilustrator i grafik z Gliwic. Od 2009 roku aktywnie rozwija swoją twórczość, często eksperymentując z różnymi formami i technikami. Jego główną dziedziną jest rysunek cyfrowy, ale równie chętnie angażuje się w sesje zdjęciowe, organizuje spotkania malarskie i prowadzi kursy graficzne.

Prowadzący warsztaty

Praktyczne ćwiczenia pod okiem ekspertów pomogą uczestnikom lepiej zrozumieć nurtujące ich kwestie

Bartosz Kosowski
Wacom | Eizo
Bartosz Kosowski

W ramach warsztatów uczestnicy dowiedzą się, czym jest „editorial ilustration”, czego oczekują klienci i jak się z nimi pracuje. Poznają proces powstawania ilustracji prasowej i dowiedzą się, ile czasu zazwyczaj jest na jej stworzenie. W trakcie warsztatów pod okiem Bartosza przygotują szkice i wstępne wersje ilustracji na zadany temat.

Od piętnastu lat zajmuje się plakatem filmowym, ilustracją prasową oraz portretem. Współpracował między innymi z Apple, LucasFilm, Disney, HBO, Canal+, Netflixem, Legendary Pictures. Jako jedyny Polak jest laureatem pięciu złotych, jednego srebrnego i jednego brązowego medalu, przyznawanych przez amerykańskie stowarzyszenia ilustratorów.

Iwa Wolska
Iwa Wolska

Iwa przedstawi podstawy projektowania litery i pracy narzędziowej, testowanej na papierach ozdobnych z oferty Antalis. Na warsztatach stworzysz swój indywidualny projekt literniczy i dowiesz się jak bawić się literą, jednocześnie wykorzystując ją w dalszym procesie twórczym. Podczas pracy będziesz mógł na bieżąco konsultować szkice, a całość zwieńczy wspólne omówienie projektów.

Projektantka na co dzień związana z agencją Chromatique. Najbardziej odnajduje się w komunikacie przekazywanym za pomocą litery, doceniając jej wielowymiarowość i potencjał w projektowaniu graficznym. W swoich projektach nieustannie szuka nowoczesnego zastosowania starodawnych motywów.

Weronika Harzyńska
Weronika Harzyńska

Figmę wszyscy znamy – ale czy do końca wykorzystujemy jej potencjał? Na warsztatach odkryjemy funkcje Figmy mogące stanowić pomost we współpracy projektant – klient. Sprawdzimy rozwiązania, które pozwolą zrezygnować z Adobe i Canvy. Szkolenie kierowane głównie do osób, które znają podstawy Figmy, a także projektują pod social media i zajmują się marketingiem.

Zawodowo zajmuje się szeroko pojętym designem — pracuje w agencji brandingowej Blürbstudio, prywatnie projektuje komunikację i strategię marketingową dla klientów, w wolnych chwilach prowadzi zajęcia na uczelni. Współtworzy stowarzyszenie Local Girls Movement oraz organizuje spotkania designerów pod szyldem SantaGrafika.

Marcin Sikora
Marcin Sikora

Marcin oraz Tomek rzucą trochę światła na sposoby przygotowywania projektów graficznych pod kątem ich późniejszego wdrożenia w formie elastycznej strony internetowej. Przekażą ogólne wskazówki dla tego typu wdrożeń, a także wskażą potencjalne zagrożenia. Celem warsztatów usprawnienie komunikacji na linii projektant — developer, poznanie swoich ograniczeń i usprawnienie workflow.

Front-end developer z 11-letnim doświadczeniem, związany z marką FOOZ od 5-ciu lat. Specjalizuje się w serwisach internetowych opartych na platformie WordPress. Jego doświadczenie obejmuje współpracę z freelancerami, jak i agencjami — z realizacjami od kilku do kilkuset godzin. Wysoko ceni sobie poprawnie zaprojektowany UX.

Tomek Florkiewicz
Tomek Florkiewicz

Marcin oraz Tomek rzucą trochę światła na sposoby przygotowywania projektów graficznych pod kątem ich późniejszego wdrożenia w formie elastycznej strony internetowej. Przekażą ogólne wskazówki dla tego typu wdrożeń, a także wskażą potencjalne zagrożenia. Celem warsztatów usprawnienie komunikacji na linii projektant — developer, poznanie swoich ograniczeń i usprawnienie workflow.

UX/UI designer, a okazyjnie front-end developer zajmujący się serwisami opartymi o platformę Wordpress. Od 7 lat związany z marką FOOZ. Tkwi po uszy w optymalizacji procesu twórczego zarówno na etapie koncepcyjnym, graficznym jak i wdrożeniowym. Po godzinach ilustrator, producent muzyczny i twórca dekoracji scenicznych.

Jacek Machowski
Jacek Machowski

W ramach warsztatów z druku mokuhanga (drzeworyt japoński), każdy z uczestników będzie miał okazję wydrukować zakładkę przy wykorzystaniu matryc ksylograficznych z tradycyjnymi wzorami japońskimi.

Asystent w Instytucie Sztuk Pięknych na Uniwersytecie Rzeszowskim. Specjalizuje się w grafice warsztatowej i w projektowaniu graficznym. W ramach doktoratu zajmuje się drzeworytem japońskim (mokuhanga) i jego adaptacją. W ramach pracy artystycznej bierze udział w międzynarodowych wystawach graficznych.

Maciej Sznitowski
Maciej Sznitowski

Marka to obietnica wartości, dlatego główne zadanie strategiczne polega na zdefiniowaniu propozycji wartości. Wymaga to długiego procesu – a na to nie zawsze jest czas i budżet (a właściwie to nigdy). Dlatego Maciek pokaże Wam narzędzie, które pomaga to zrobić samodzielnie i szybko. Będziecie je mogli wykorzystać w pracy ze swoimi klientami, np. podczas warsztatów brandingowych.

Strateg marki. Mówi o sobie, że jest Brandoholikiem i że układa marki w spójne historie. Pomaga firmom w skutecznej komunikacji – werbalnej i wizualnej. Przez wiele lat projektował brandingi (lepsze i gorsze), więc dobrze rozumie tę stronę procesu budowania marki. Dzieli się wiedzą na blogu Brandoholik.pl oraz w podcaście Markotwórstwo.

Michał Markiewicz
Michał Markiewicz

Język wizualny marki to wszystko, co jest potrzebne, by marka mogła swobodnie się komunikować. Dlaczego akurat „język”? Jak go budować i z czego może się składać? Na te pytania poznacie odpowiedzi podczas warsztatów z Michałem. Dowiecie się także jak zachować spójność projektowanej identyfikacji i jak nie wpaść w pułapki popularnych trendów.

Brand designer. Od ponad dekady pracuje nad różnorodnymi projektami zarówno dla klientów międzynarodowych, jak i krajowych. Obecnie współtworzy kameralne studio specjalizujące się w budowaniu wizerunku i komunikacji wizualnej marek. W swoim projektowaniu bazuje na warsztacie, ale uważa, że zawsze trzeba ufać swojej intuicji.

Katarzyna Jedynak-Gierada
Katarzyna Jedynak-Gierada

Kasia przedstawi czym jest utwór, dzieło, jak go chronić i czy może powstać przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Dodatkowo porozmawia z uczestnikami o granicach i możliwościach korzystania z AI. Będzie bazować na przykładach z życia wziętych, aby pokazać granicę pomiędzy sztuczną inteligencją a działaniami artysty.

Rzecznik patentowy w kancelarii Czyżewscy. Doradza z zakresu prawa własności przemysłowej, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych ze znakami towarowymi, zwalczaniem nieuczciwej konkurencji, problematyką ochrony dóbr osobistych oraz prawa mody i designu. Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów i zmieniającej się rzeczywistości, w zakresie jej obszarów znajdują się również zagadnienia, w których pojawia się sztuczna inteligencja.

Patryk Chenc
Patryk Chenc

Patryk nauczy Was jak lepiej fotografować swoje projekty graficzne. Jakie techniki oświetleniowe zastosować i jakimi prawami rządzi się światło? Jak wiernie odwzorować kolory na zdjęciu? Co zrobić by nadać obiektom przestrzeni? Jak przygotować spójną serię fotografii opisującą projekt?

Fotograf produktowy i portretowy działający od ponad 10 lat. Warsztatowy szlif zdobył na projektach komercyjnych dla lokalnych brandów i instytucji kultury, a merytoryczny na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu na kierunku fotografia. Miłośnik oświetlenia i drobiazgowości. Autor trzech wystaw indywidualnych.

Prowadzący konsultacje

Rozmowy jeden na jeden ze specjalistami z branży

Aneta Kozłowska
konsultacje Fontable
Aneta Kozłowska

Z Anetą skonsultujesz dobre praktyki w zarządzaniu fontami w organizacji, interpretacje zapisów umów licencyjnych fontów i budowanie procesów repozytoryjnych i kontrolnych dla fontów.

Pasjonuje się aspektami prawnymi w zakresie praw autorskich dla fontów. Pomaga w obszarze zarządzania i budowania procesów zarządczych dla zasobów cyfrowych. Prowadzi autorskie szkolenia z zakresu wykorzystywania fontów w projektach komercyjnych. Pomysłodawczyni i twórczyni projektu „Fontable”.

Kuba Kędzia
Kuba Kędzia

Z Kubą możecie porozmawiać na temat tworzenia założenia dla marek, prowadzenia analiz i badań, i generalnie sprawiania by branding powstawał z głową.

Konsultant w obszarze strategii marketingowej, psycholog. Prowadzi procesy i opracowuje założenia strategiczne dla marek, komunikacji czy dowolnych innych projektów w których jest potrzeba zebrania rozproszonych danych w jasne wytyczne. Współtwórca i ekspert IBRA Instytutu Brandingowego, wykładowca SWPS. W trzeciej osobie mówi o sobie tylko w biogramach.

Maciej Michalski
Maciej Michalski

Z Maćkiem możesz porozmawiać o life-hackach etapu kreatywnego, pułapkach podczas wdrożenia i ogólnie o tym, jak suchą stopą przebrnąć przez proces brandingowy.

Psycholog z wykształcenia, projektant graficzny z wyboru. Współtworzy studio projektowe Paralela specjalizujące się w brandingu i grafice edytorskiej. Zwalcza wszelkie blokady i stereotypy w procesie twórczym. Doświadczenie w projektowaniu materiałów drukowanych łączy z zamiłowaniem do współczesnych technik audiowizualnych. Współtwórca i ekspert IBRA Instytutu Brandingowego. Miłośnik funkcjonalności i gitary basowej.

Daga Kubina
Daga Kubina

Z Dagą pogadasz o komunikacji na linii klient-projektant oraz o sprawnym przeprowadzaniu procesu projektowania identyfikacji.

Projektantka z pasji i wykształcenia. Projektuje znaki, systemy identyfikacji wizualnej, plakaty. Współtworzy studio Paralela, specjalizujące się w brandingu małych i średnich firm oraz wydarzeń. Jej zdaniem dobra komunikacja i odpowiednie założenia to podstawa. Na co dzień łączy prowadzenie studia projektowego i studia tańca, prywatnie psiara z zamiłowaniem do podróży.

Kuba Rutkowski
Kuba Rutkowski

Enzo chętnie pogada o projektach, zarówno tych szkicowanych, na finiszu, z FAKAPami, czy tych już wdrożonych.

Brand designer znany także jako Enzo. Głównie samouk, ale trochę wykształcenia zdobył w Danii na kierunku Communication Design. Od lat prowadzi studio Kommunikat, które zaprojektowało setki znaków i dziesiątki systemów. Członek zarządu Instytutu brandingowego IBRA oraz współautor „Przewodnika Brandingowego”.

Bożena Cichecka
Bożena Cichecka

Z Bożeną skonsultujesz projektowanie w zakresie identyfikacji wizualnej firm, marek, wydarzeń i produktów, projektowanie plakatów, grafiki wydawniczej, opakowań.

Zajmuje się projektowaniem graficznym (tworzeniem znaków graficznych, systemów identyfikacji wizualnych, projektowaniem książek) i malarstwem. Prowadzi warsztaty strategiczno-brandingowe i szkolenia. Założycielka Kreska Studio (1996).

Marcin Matuszak
Marcin Matuszak

Z Marcinem skonsultujesz projekty w zakresie grafiki wydawniczej oraz identyfikacji wizualnej festiwali, wystaw oraz firm.

Projektant graficzny, współzałożyciel studia projektowego Bękarty. Wykładowca akademicki, animator, organizator wystaw i spotkań autorskich. Redaktor naczelny magazynu internetowego Robię tylko to co lubię.

Anna Nowokuńska-Maksymiuk
Anna Nowokuńska-Maksymiuk

Z Anią skonsultujesz projekty w zakresie ikonografii, systemów identyfikacji wizualnej, wystaw, infografik, książek.

Projektantka systemów informacji wizualnej, architektka, ilustratorka. Projektuje na styku grafiki i architektury. Założycielka nagradzanego Studia Blisko, specjalizującego się w wayfindingu. Wykładowczyni School of Form na Uniwersytecie SWPS oraz na WIT.

Lena Pianovska
Lena Pianovska

Z Leną skonsultujesz projekty w zakresie brandingu oraz strategii marki.

Strateżka i projektantka. Wykładowczyni, ekspertka od brandingu i Matka Chrzestna wszelkich spraw kreatywnych. Prowadzi cykl wirtualnych spotkań-podcastów dla środowiska komunikacji wizualnej – STGU CatchUp.

Maciej Piątek
Maciej Piątek

Z Maciejem skonsultujesz projektowanie systemów identyfikacji wizualnej.

Art director, designer w agencji aboutad. Od ponad 20 lat działa w branży kreatywnej. Kibic młodych projektantów. Twórca i pasterz zaangażowanej społeczności the Brief. Instruktor karate, DJ, uspołeczniony introwertyk, członek Zarządu STGU.

Michał Markiewicz
Michał Markiewicz

Z Michałem skonsultujesz się w dziedzinach brand design, web design, editorial, animacje.

Brand designer. Od ponad dekady pracuje nad różnorodnymi projektami zarówno dla klientów międzynarodowych, jak i krajowych. Obecnie współtworzy markiewicz.studio specjalizujące się w budowaniu wizerunku i komunikacji wizualnej marek.

Karol Romanowski
Karol Romanowski

Z Karolem skonsultujesz projekty identyfikacji wizualnej, projektowanie publikacji drukowanych i projektowanie opakowań.

Projektant graficzny, który pomaga zdiagnozować potrzeby, aby stworzyć skuteczne rozwiązania wizualne, które pomagają osiągnąć biznesowe cele. Założyciel autorskiego studia projektowego.

Symbol Studio
Symbol Studio

Z Symbol Studio skonsultujecie logo, identyfikację wizualną, opakowania, animacje, www, aplikacje.

Symbol Studio to niezależne studio brandingowe skupione na dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań. Dzięki wykorzystaniu procesu projektowego definiujemy kompletne systemy wizualne. Łączymy strategiczne podejście z odważnymi pomysłami.

Rio Creativo
Rio Creativo

Z Rio Creativo skonsultujecie portfolio w zakresie brandingu i projektowania graficznego.

Rio to miejsce, w którym od 14 lat krzyżują się różne perspektywy i punkty widzenia. Projektanci na każdym etapie działają na styku tego co zrozumiałe i namacalne z czymś nieoczywistym i zaskakującym. Wierzą w szczere i silne marki oraz w to, że auentyczne przekonania przyciągają ludzi dzielących te same wartości.

Sponsor platynowy
Antalis
Sponsor złoty
Wacom
Eizo
Drukomat
Fooz
Sponsor srebrny
XPPen
Logitech
Kopernik
Partnerzy i patroni medialni
Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej
SAR - Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej
IBRA Instytut Brandingowy
The Brief - co znosi psychika grafika
Studio Gamut
Fontable
by Zebza
Pierogarnie Stary Młyn
Projekt Nano

Zapisz się do newslettera i nie przegap żadnej konferencyjnej informacji!

Ta strona korzysta z plików cookie. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z Polityką prywatności.